“Met alleen tevreden klanten win je de wedstrijd niet”.
Ik ben Marloes Kooter, marketeer, strategisch communicatieadviseur, verbinder en oprichter van Kooter Connect.
Al vanaf het begin van mijn loopbaan werkte ik met allerlei organisaties: van mkb-bedrijven tot adviesbureaus. Overal hoorde ik dezelfde vraag: “Hoe krijgen we meer klanten?” Maar ik zag iets anders. De échte groei zat niet in méér klanten, maar in de kracht van de relaties die er al waren. En precies dát wilde ik groter maken.
Begin 2020 besloot ik mijn hart te volgen. Ik liet mijn vaste baan los en begon voor mezelf. Niet het makkelijkste moment — midden in de coronaperiode — maar wel het juiste. Want ik wist: dit is wat ik te doen heb.
Aan een appelboom groeien geen peren!
Mijn vader leeft al een tijdje niet meer. Hij hield van mensen, bracht plezier in samenwerking en begreep als geen ander hoe communicatie werkt. Pas later besefte ik hoe sterk ik op hem lijk.
Zijn missie was verbinding — en dat is ook de mijne. Ik help bedrijven en hun klanten elkaar écht te begrijpen, zodat samenwerking vanzelf gaat en succes een logisch gevolg wordt.
Sterke klantrelaties ontstaan niet door harder te verkopen, maar door oprechte aandacht en menselijk contact. Wie investeert in relaties, oogst vertrouwen, loyaliteit en groei.
Dat is waar ik met Kooter Connect elke dag aan werk: bedrijven helpen de kracht van echte verbinding te ontdekken — omdat menselijk contact gewoon werkt.
“Van tevreden naar fan."
Met alleen tevreden klanten red je het niet. Bedrijven groeien pas echt als klanten zich zó verbonden voelen, dat ze blijven, aanbevelen en jouw verhaal verder vertellen.
Daar help ik bij: het bouwen van sterke, loyale klantrelaties die verder gaan dan klanttevredenheid of een ‘klantgerichte’ slogan.
Mijn kracht ligt in het verbinden van strategie, communicatie en gedrag — en in het écht begrijpen van mensen. Dat zit in mijn natuur. Net als bij mijn vader.
“Supersterke relaties opbouwen met je klanten is hard werken. Al zeg ik liever: het is met hart en ziel werken.”
Marloes Kooter
Oprichter
Dit is echt typisch Marloes
Zangeres
Noem het een uit de hand gelopen hobby of passie. Mijn band First Class, huwelijken, borrels, projectmatig. Zet mij met een microfoon op het podium en ik ben gelukkig!
Beeeeetje fanatiek
Valt er iets te winnen? Dan gaat mijn bloed sneller stromen. Familiekwaaltje 😉
Crossfit fan
De sport die me leerde touwklimmen. #lifegoals
Marketeer en communicatie-expert
MARKETEER
NIMA geaccrediteerd business marketeer.
MSC COMMUNICATIE
Mastertitel in de communicatie op zak.
CO-AUTEUR
Van het boek ‘Groepen in Focus’. Over de in zowel praktijk als wetenschap populaire onderzoeksmethode: de focusgroeponderzoek ofwel groepsdiscussie. Een fantastisch instrument voor o.a. co-creatie, productontwikkeling of -toetsing.
Altijd nieuwsgierig, altijd lerend, en altijd op zoek naar manieren om mensen dichter bij elkaar te brengen.
Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?
Ook het klantenbestand van jouw bedrijf zit vol mogelijkheden! Plan een vrijblijvend gesprek. Dan ontdekken we samen hoeveel waarde er al in jouw klantenbestand zit verborgen.